pühapäev, 18. mai 2008

Itaallane praktiseerib Eestis vene keelt

Tartu Tudeng tunneb huvi välistudengite pesitsemise kohta ülikoolilinnas. Mariann Aava, haridusteaduskonna esindaja TÜÜEs püüdis kinni ligi 500 välisüliõpilase hulgast itaallase Giulia Landonio ning uuris, mis salapärane asi toob ühe noore terveks aastaks lõunamaalt põhjamaale ja mida ta oma elust siin arvab.

Mida sa Eestis õpid?

Ma tulin siia, et õppida oma eriala, hispaania ja vene keelt koos Eesti üliõpilastega. See ei edene väga edukalt, sest ma ei oska ikka veel hästi vene keelt rääkida.

Miks sa valisid just Eesti?

Mitte just väga romantilisel põhjusel. Mul oli kaks varianti. Kuna ma õpin hispaania ja vene keelt, sain ma minna kas Hispaaniasse või tulla Eestisse. Ma mõtlesin, et itaallasel oleks väga lihtne õppida ja töötada Hispaanias. Aga siin on Venemaa lähedal ja ma saaks seal käia. Ma pole küll veel jõudnud seda teha, aga plaanin minna. Samuti külastasin ma ühte kodulehte, kus oli kirjas, et Eestist on pärit üks kuulus multifilm, ja mõtlesin, et see on väga huvitav.

Kas alguses oli raske kohaneda?

Ei, sest me kõik elame Raatuse ühiselamus. Seal on palju välistudengeid ja pidusid.

Kas sulle meeldib see, et välistudengid kõik ühes kohas elavad?

Tegelikult mitte, sest ühest riigist olevad üliõpilased on samas boksis, lausa samas toas.

Kas Sa tahaksid elada pigem eestlasega koos?

Alguses ma elasingi kaks kuud kahe eestlasest tüdrukuga koos. Aga oli põhiliselt oma noormehe juures, mitte meil. Teine tüdruk, kes minuga samas toas elas, oli vanem, ta käis tööl ja tal olid teised huvid. Meil ei olnud midagi ühist.

Kuidas õppejõud välistudengitesse suhtuvad?

Väga hästi. Eriti sellepärast, et ma olen Itaaliast. Nad teavad, et kui Itaalias õpetatakse mingit keelt, siis räägitakse enamus ajast ikka oma keeles. Nii et nad mõistavad meie teadmiste puudumist.

Aga teised üliõpilased?

Ka väga hästi. Näiteks eile, kui meile vene keele seminaris anti ülesanne, ei saanud ma midagi aru, sest tööjuhend oli ka vene keeles. Kui õpetaja mujale vaatas, küsisin ühelt vene tüdrukult abi ja me tegime koos ära selle ülesande. Ta seletas mulle täpselt, mida teha.

Mida sa vabal ajal teed?

Ma mängin veepalli ja mulle meeldib Emajõe ääres olla. Zavoodis ja Maailmas käin ka mõnikord. Aga ma väga palju väljas pubides ei käi. Pigem lihtsalt meeldivad ühised õhtusöögid.

Mida sa Pirogovi pargist arvad?

Kui ma septembris siia tulin, siis mul polnud sõpru, kellega seal käia, ehkki ma nägin seal palju inimesi. Võib-olla peaks nüüd minema.

Mida erilist sa sooviksid veel välja tuua?

Ma igatsen päikest. Ja ma pole harjunud selle vaikusega, mis siin on. See on Itaaliast väga erinev, seal on lärmakas. Siin saan ma kohvikutes õppimas käia, kui tundide vahel paus on, eriti talvel. Ja mulle meeldib see, et Eestis on nii palju metsi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar