Tartu Tudengi blogi toob teieni Tartu Ülikooli üliõpilaskonna esimeheks kandideeriva Alo Lõokese valimisplatvormi.
TÜ üliõpilaskonnd esimeeste debatt toimub juba täna 24.04 kl 18.00 TÜ peahoones, Ülikooli 18, 2. korruse TÜ nõukogu saalis.Esimehe kohale kandideerivad
Meelis Kaldalu ja
Alo Lõoke.
Meelis Kaldalu platvormiga võib tutvuda
siin.
Head lugemist.
Head üliõpilasesinduse liikmed,
Kandideerimine TÜ Üliõpilaskonna juhatuse esimeheks ei tulnud mulle kergelt aga see-eest
kokkuvõttes väga läbimõeldult. Praeguseks hetkeks olen otsustanud, et mul on valmisolek ja
tahtmine anda tugev panus TÜ Üliõpilaskonna arengusse ja teha seda esinduse esimehena.
Ma ei ole TÜ tegemistes enam kõige rohelisem õun. Olen olnud varasemalt ülikooliteel ka
esinduse liige, kui olin majandusteaduskonna tudeng. Lisaks ka askeldanud
majandusteaduskonna nõukogus. Viimased 3 aastat olen TÜ haridusteaduskonna kaudu
seisnud selle eest, et noored üliõpilaskandidaadid teeksid õige erialavaliku Tartu Ülikooli
astudes, andes neile kutsevalikuloenguid üle Eesti. Põhiline aur on läinud sellele, et meie
koolid saaksid endale noored ja head õpetajad, kes on saanud arendavat, loovat ja
innovaatilist õpikeskkonda nautida ning ise sellesse oma osa anda. Eelmisel suvel leidsin
taas, et peaks ka iseenda haridusteed jätkama ja asusin magistrantuuri haridusteaduskonna
koolikorralduse (koolijuhtimise) erialal, kuna õpetajakoolitus ja sellega seonduv on mulle
südamelähedane. Enne seda olin juba õpetajakoolituse tudengid koondanud Noore Õpetaja
Huviklubiks, mis on toimekas üliõpilaskogu haridusteaduskonnas, omades suuri eesmärke.
Olen oma elu jooksul olnud ka mitmetes organisatsioonides ja ametites , neid üles ehitanud
ja nendesse oma võimete piires ka panustanud. Iga töö ja tegevuse juures on mulle tähtis, et
ma tunnetaks seda tehes ka arengut.
TÜÜE-l on Tartu Ülikoolis väga suur roll. Roll kujundada Tartu Ülikooli õpikeskkonda. Aidata
kaasa noortel leida endale õige eriala. Hoida üliõpilasteel nende õpimotivatsiooni, märgata
nende ootusi ja eesmärke, avada võimalusi neil ka ise sellesse panustada. Seista selle eest,
et ruumilis-logistiliselt oleks tudengite koolitee nauditav. Motiveeritud üliõpilane paneb ka
õppejõude ennast rohkem pingutama. Iga üliõpilane peab tekitama lisaväärtust oma erialal.
Tegemine tegemise pärast ei tohi olla eesmärk, popp pole see, kes mitte midagi tehes
ennast asjadest läbi veab. Popp on see, kui tudeng on iseendale seadnud kõrge lati, on
ambitsioonikas, tunneb tegemiste juures arengut ja teeb iseendast oleneva, et tekiks endal
ka sisemine rahulolu. Teaduskondades endis on vaja soodustada üliõpilaskogude teket, et ka
süsteemsemalt oleks üliõpilased kaasatud õpikeskkonna arengusse.
TÜÜE-l on suur potentsiaal, suur on see kogu Üliõpilaskonnal. Meie eesmärk on sel aidata
avaneda. Eestlasi on nii vähe, et me ei saa kedagi kuskile sildistada. Peame hoidma kokku.
Ka Tartus oleks mõistlik teiste kõrgkoolidega kokku hoida. Tartu linn kui hea keskkond
areneb tänu sellele. Üliõpilastee olgu nauditav ja arendav, sotsiaalne võrgustik ja
koostööoskus aitab meil tulevikus tegusate inimestena anda väärikas panus ühiskonna
arengusse.
Meie õlgadel on suur vastutus üliõpilaste elus. Teeme seda väärikalt.
ALO LÕOKE
Minu mõtted, millele olen keskendunud:
TÜ õpikeskkond, mille arendamine on üks meie rollidest. Õpikeskkonna arendamine eeldab
tööd järgmistes valdkondades:
Noorte erialavaliku toetamine
Üldhariduskoolide õpilaste/lõpetajate arv väheneb, mis tähendab ka vähem üliõpilasi
Noorte teadlikkuse ja võimaluste kasv paneb ka meid pingutama
Oleme toeks kutsevalikul ja pakume noortele võimalusi ennast leida. Soodustada
ülikoolieelset arendamist üldhariduskoolides koostöös TÜ-ga, noortel on see
valmisolek olemas, ka TÜ-l on see valmisolek ja potentsiaal
Motiveeritud, nõudlik, oma eesmärke omav üliõpilane on parim, mida ootame
Üliõpilastee
Noor leiaks ennast õiges valdkonnas ja saaks ennast seal rakendada täies mahus
Õppimine iseenda pärast ja tulevikku vaatav e. erialasele tööle minek
Sotsialiseerumine – peale õppimise ka muud tegurid ja tegevused, mida pakkuda
Arendav, innovaatiline ja loov õpikeskkond.
Nõudlikum üliõpilane = õppejõudude pingutuse kasv
Töörühmad-grupitööd, praktilisem lähenemine. Koostööoskuste arendamine ja side
erialavaldkonnaga.
Side praktikaga – reaalne/eluline mõõde
Õppematerjalid - värskendatud ja ajakohased
Ruumilis-logistiline keskkond
Mitmekülgne üliõpilastee, mida soodustab ka hea aura ja mõtteviis.
Õppehooned ja nende vastavus tudengite vajadustele, ruumid, raamatukogu, kool,
ühikas, sportimine, muud võimalused (wifi, paljundamine,...)
Iga üliõpilane pakub lisaväärtust
Igaühe individuaalne eripära
Õppimisega – olles seejuures aktiivne ja andes panuse, et pakutav oleks ka tema
poolt täiendatud
Lõputöös pakub tudeng oma tugevaimat külge, tulemus ise pakub valdkonnas
lisaväärtust
Osalus ja kaasatus erialavaldkonnas – tugev panus oma erialavaldkonna arengus
POPP pole lihtsalt asjadest läbivedamine
Õppimine – valdkonna arendamine – huvirühmade teke on POPP
Pole esmatähtis, kas ikka igal kolmapäeval klubisse jõudsid, pigem see, kui arutaks nt
vahel ka sõpradega mõnda mudelit või kontseptsiooni/plaani
Iseenda rakendamine südamelähedases valdkonnas, olles aktiivne, tundes arengut,
omades kõrget latti, suuri eesmärke, tehes meelepäraseid asju, tekitades ühiskonnas
lisaväärtust ja kõik muud tegurid – need tekitavad ka sisemise rahulolu.
Elu TÜ vilistlasena
Töötamine oma erialavaldkonnas
Ülikooli toetamine ning koostöö nõu ja jõuga
Oma erialavaldkonna jätkuv arendamine TÜ-s
Õpikeskkonna kujundamise kõige olulisem elluviija on teaduskonna üliõpilaskogu!
Üliõpilaskogu rollideks on:
Koduse tunde tekitamine teaduskonnas – alates nt esimese tuginädala korraldamine
teaduskonnas koos tuutoritega (NÕHK-i nädal haridusteaduskonnas)
Kaasatuse soodustamine
Huvi oma valdkonna vastu – panustamine sellesse
Eriala populariseerimine
Sotsiaalsete oskuste ja sotsiaalse kapitali teke
Tulevikku vaatavad projektid
Üliõpilaste toetamine ja nõustamine
Panus TÜ arendamisse
TÜÜE ise
Tõsiseltvõetavus, usutavus ja usaldus tekib ainult tööga, iga liikme enda panus on
selles kõige tähtsam
Motiveerimine ja koolitused TÜÜE liikmetele – vilistlaste, koostööparnterite
kaasamine, nt ka EMSL-i abi (kuidas olla meeskond, kuidas teha projekte, kuidas ...)
Traditsiooniliste ürituste kõrgetasemeline läbiviimine. Iga tegevus olgu, mitte lihtsalt
üritus vaid sündmus!
Tartu tudeng, koduleht ja blogi – aktiivseks osaks üliõpilase elus
TÜ ÜSA – toimekas ja tulemuslik
Üliõpilaste toetamine ja abistamine probleemide korral. Lisaks tuutorlus, esimesel
koolinädalal igas teaduskonnas soe vastuvõtt värsketele tudengitele(NÕHK-i nädal)
Üliõpilaskogude teke üle TÜ – nende kaudu ka nt ÕKE terviklikum arutelu
MAI toimkonna roll:
Esinduse liikmetele suurem ülevaade eelarvest aasta lõikes
TÜÜE eelarve saavutamine vähemalt samas mahus või suuremana eelarvekomisjonis
Projektikirjutamise teel saada lisarahasid
Rahalistes tegevustes kokkuhoidmine ja eelarvereservi loomine – kui peaks tulema
hea idee, on mida kasutada
Kodulehe arendamine
Koostöölepped ettevõtetega
Iga liikme panus – kõik saab alguse väikestest asjadest
Kyyt.eu arendamine
Koostöö ülikooli sees – Üliõpilasmaja, TÜ ASK, Teaduskool, ...
Koordineeritud ja süsteemne tegevus esindusorganites
EÜL – tugev panus EÜL-i, et EÜL ei sureks välja
TÜ Nõukogu
Teaduskonna nõukogud – nendes olevate üliõpilaste esindajatega sideme ja
võrgustiku saavutamine
Jagame vastutuse, et kes koordineerib nendesse organitesse panustamise tagamist.
Alati kutsuda kokku ka vastav koosolek, et meie seisukohad oleks läbi arutaud ja Igal
meie esindajal oleks kaasas siis vastavas komisjonis meie seisukoht. AP spetsialistil
tõenäoliselt suur koordineerimistöö selles.
TÜÜE ja Tartu, TÜÜE ja teised Tartu kõrgkoolid – Tartu kui hea keskkonna kujundajad!
Motiveeritud üliõpilased oma erialadel üle Tartu
Roll linna arengus ja roll Tartu kõrgkoolide ühisarendamises - ühine panus ühiskonna
arengusse
Omavaheline koostöö ja vastasikune toetamine, sotsiaasete oskuste ja sotsiaalse
kapitali arendamine
Nauditava üliõpilastee loomine on meie kätes!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar