neljapäev, 12. märts 2009

Kadri (Soomes) - Erasmusega praktika

Nimi, vanus. Teaduskond ja eriala (hetkel)

Minu nimi on Kadri (22a.) ja hetkel olen Kehakultuuriteaduskonnas füsioteraapia I aasta magistrant.


Millise programmiga, kui kauaks ja millises ülikoolis Sa käisid?

Eelmisel kevadel käisin Erasmuse programmi abiga tegemas oma välispraktikat Helsingis, olin seal kolm kuud. Ametlikult olin Helsingi Polytechnic Stadia üliõpilane, kuid praktika viis mind paljudesse erinevatesse asutustesse . Lisaks kooli kliinikumile ja selle poolt pakutavatele kohtadele olin ühes suures üldhaiglas, väga professionaalses neuroloogia taastusravikeskuses Synapsia ( Invalidiliiton Käpylän Kuntoutuskeskus) ning mõned päevad õnnestus veeta ka Soome jalgpalli rahvusmeeskonna juures spordifüsioteraapiat studeerimas, mis oli minu kõige inspireerivam kogemus.


Miks Sa otsustasid üliõpilasvahetusest osa võtta? Kust Sa leidsid võimaluse/stipendiumi?

Erasmuslaseks otsustasin saada juba ammu, kuna olin selle kohta palju head kuulnud ning lisaks tahtsin teada, kas Eestis pakutava füsioteraapia haridusega on võimalik ka Soomes hakkama saada ( seal on teadagi antud eriala väga kaugele arenenud ja meist tublilt mitu aastat ees). Stipendiumi sain samuti Erasmuse programmi kaudu, mis tegi minekuplaanid veelgi reaalsemaks.


Mis oli Sinu kõige lahedam kogemus selle vahetusaasta jooksul?

Kõik tegevused, millest osa võtsime olid lahedad, kuna kõige käigus kohtas palju erinevaid inimesi ( nii oma eriala vallast kui ka mujalt).Ühtlasi õppisin suhtlustasandil selgeks soome keele ning sain palju uusi tuttavaid mujalt maailmast, erinevaid kultuurilisi kogemusi ( erinevad koosviibimised ja üritused) ning muidugi õppisin ka iseennast paremini tundma, oma nõrku ja tugevaid külgi.


Milline oli kõige ebameeldivam kogemus?


Külma ilmaga metroojaamas järgmise metroo ootamine.


Võrdle olukorda Tartu Ülikoolis selle ülikooliga, kus Sa vahetusaastal õppisid? (akadeemiline pool, õppejõudude tase, elamistingimused, spordivõimalused, vaba aja veetmise võimalused jne)

Kuna ma olin eelkõige praktikal, siis väga paljudest loengutest osa ei võtnud, kuigi need milles osalesin tundusid väga huvitavad. Lisaks peab ütlema muidugi, et vahendeid õppimiseks on seal äärmiselt laial valikul (alustades klassitäiest anatoomilistest mudelitest ja lõpetades biomehaaniliste vahenditega, mis olid igal ajal saadaval õpilastele kui nad seda vaid soovisid ja muidugi ka suurepärase erialase valikuga raamatukogu). Elamistingimused olid superhead (meie korteris oli otseloomulikult saun nagu igale korralikule soomlasele kombeksJ ja mis oleks parem kui pärast pikka ja külma talveilma minna mõnusalt koju, kütta kiirelt saun ning hüpata otse suvesseJ ja seda kõike hea seltskonnaga. Sportimise ja vaba aja võimalusi oli samuti palju alustades lihtsate pallimängudega (hoki oli väga popp) ning lõpetades mägironimise seinadega. Samuti olin ühes võrkpallinaiskonnas ja tegelesin oma eluaegse lemmiktegevuse võrkpalliga.


Kas vahetusaasta muutis Sind kuidagi või andis sulle kogemusi, mida Sa Tartus olles poleks saanud? Oled Sa nüüd parem inimene? :)

Kuigi ma polnud Soomes rohkem kui kolm kuud ja võib tunduda, et mis see Soome siis ikka ära pole (vaid väikese laevasõidu kaugusel), saan siiski öelda, et see muutis mu maalimavaadet ja mind ennastki. Soomest saadud kogemus õpetas mind hakkama saama keerulistes olukordades, olema tugev ja andis mulle eneseusku ning usku oma oskustesse. Tartus olles poleks ma saanud kindlasti näha nii palju erialaseid vahendeid, inimesi, lähenemisi mida nägin seal (nimekiri on lihtsalt nii pikk, et see ei mahuks siia veergudele äragi). Eesti on füsioteraapia vallas tõusuteel, kuid siiski on meil veel pikk maa minna, et samale tasemele jõuda meie põhjanaabritega. Ma ei ütleks, et ma olen parem inimene nüüd kui olin enne seda kogemust, aga olen kindlasti elutargem ja sellist tarkust juba turvalises kodukeskkonnas, kus ümberringi on tuttav keel ja tuttavad inimesed ei saa.


Lisakommentaare, soovitusi neile, kes kaaluvad vahetusaastat välismaal.

Kõik kes kunagi on mõelnud või praegu kaaluvad vahetusaastat välismaal ütlen ma, et see on kogemus kogu eluks, hoolimata sellest kui kaugele või lähedale te ka ei läheks. Haarake kinni sellest suurepärasest võimalusest!! Olen kindel, et te ei kahetse, sest elus maksab iga läbielatud kogemus, see on hindamatu väärtusega. Muuhulgas on välispraktika nagu hea pisik, millest lahti ei saa, tahaks ikka veel ja veel.

Kindlasti soovitan enne minekut suhelda inimestega, kes on eelnevalt sinu poolt valitud sihtkohas käinud, sest me oleme omadest kogemustest palju õppinud ja erinevate murede/probleemidega silmitsi seisnud ning usun, et nendest näpunäidetest oleks kindlasti kasu. Kuna paljud on pidanud ka vahetusaastal olles blogisid, siis ka nendele tasuks väike pilk heita.


Kadri kontakt: kadrijanson@hot.ee

Tema Soome blogi:
http://mynewhomehelsinki.blogspot.com/

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar