2007. aasta sügisel Tartu Ülikooli haridusteaduskonda astudes olid värske ja entusiastliku tudengina minu esmaseks prioriteediks akadeemilised õpingud.
Eesmärk on ju saada targaks ja asjatundlikuks õpetajaks. Samas – mis siin pattu salata – ootusärevus oli sees ka seltsielu suhtes. Kolmapäeva õhtuste Retro Groove’ide, Zavoodi järelpidude ja Krooksu ööpelmeenide kohta olin legendaarseid lugusid kuulnud ka koduses Tallinnas. Tõsi see on, Tartu ööelus ei pea ilmselt keegi pettuma. Selle kõrval tekkis kiiresti soov saada loenguväliselt midagi ka vaimule. Esimesed põhjalikumad kokkupuuted pedagoogikaga äratasid tahtmise haridusvaldkonna kohta rohkem teada saada, suhelda sama eriala inimestega ning ka praktiliselt midagi ära teha. Õnneliku juhuse läbi nakatusin pisikusse nimega nõhklus. Tegu on haridusteaduskonna Noore Õpetaja Huviklubiga, mis ühendab noortepäraseid ja entusiastlikke õpetajaks õppijaid ja ka teisi hariduseluhuvilisi. NÕHKil on kaks peamist eesmärki – tutvustada TÜ haridusteaduskonna võimalusi ja populariseerida seeläbi õpetaja elukutset ning samas arendada noori tulevasi õpetajaid.
Oma eesmärke viivad NÕHKi liikmed ellu mitmel viisil. Näiteks käivad nõhklased erinevates koolides, et arutleda õpilastega nende edasise haridustee üle, tutvustada õppimisvõimalusi Tartu Ülikoolis ning leida õpetajakutsest lähemalt huvitatuid. NÕHK on välja andnud ajalehe Õpetajaks, kirjutanud koolilehtedesse ning käinud haridusteaduskonda esindamas Teeviida ning Intellektika messidel. NÕHK aitab korraldada haridusteaduskonna infopäeva, mis toimub 19. märtsil ja hoiab sõrme teaduskonnas ja mujal toimuvate samateemaliste ürituste pulsil.
Lühikese ajaga on välja kujunenud meeldiv traditsioon kohtuda iga paari nädala tagant aruteluõhtutel Werneris või mõnes teises hubases kohvikus. Koos külalisesinejatega on vaatluse all olnud mitmed erinevad teemad: koolivägivald, üldhariduskooli olukord, koolikorraldus, õppekavad, riigieksamid, õpetajakoolituse tulevik, üliõpilasvahetuste programmid, erikoolid, meie meediaplaan ja koostöö koolidega jne.
Niisiis võib öelda, et nõhklusega nakatanuid ühendab huvi ja soov haridusmaastikul midagi korda saata, et kokkuvõttes oleks meie koolides võimalikult palju optimistlikke, loovaid ja oma individuaalseid tugevusi arendavaid ja rakendavaid õpilasi ja õpetajaid. Asjal on ka oma „konks“: kuigi eespool kirjutatud jutu põhjal võib jääda mulje, et nõhklased on ühed jube tõsised tegelased, saadab tegelikkuses kõiki NÕHKi kohtumisi rõõmsameelsus, nali ja naer.
Kui Sinul, hea lugeja, tekkis nüüd tunne, et ka Sinus võiks peituda väike nõhklane, siis meie sekka on teretulnud nii õpetajaks õppijaid kui ka kõik teised, kel lihtsalt soov silmaringi laiendada ning mõnest huvitavast ja lõbusast kohtumisest osa võtta! Rohkem saad meie kohta teada: www.ht.ut.ee/nohk .
Maarja Pruuli
Haridusteaduskonna tudeng
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar